Kūrybinė užduotis
XX amžiaus II pusės menas
Užduotis Nr. 1 – Pasirink tris skirtingas meno kryptis iš sąrašo, pavyzdžiui, abstraktųjį ekspresionizmą, minimalizmą ir performansą.
(Įrašyk savo pasirinktas meno kryptis čia)
Užduotis Nr. 2 – Savarbiausi bruožai
Kiekvienai pasirinktai meno krypčiai išnagrinėk svarbiausius bruožus ir jų įtaką tuo metu vykusiems istoriniams įvykiams. Paaiškink, kaip šios meno kryptys atsirado ir kaip jos buvo priimtos tuo metu.
Užduotis Nr. 3 – Sąrašo kūrimas
Sudaryk sąrašą svarbiausių XX a. II pusės istorinių, politinių ir kultūrinių įvykių, kurių poveikis meno krypčių formavimuisi ir plėtrai yra neabejotinas.
Užduotis Nr. 4 – Skaidrių kūrimas
Naudojantis įrankiu „Canva” sukurk pristatymą arba pristatymo skaidres, kuriose apibendrinate savo analizę ir pabrėžiate ryšius tarp meno krypčių, istorijos ir kultūros konteksto. Pateikite citatas, iliustracijas ir kitą medžiagą, kuri padėtų jūsų auditorijai geriau suprasti nagrinėjamas temas.
Įkelk skaidrių nuorodą čia:
Užduotis Nr. 5 – Pristatymas
Galutinį darbą pristatyk savo kolegoms arba mokytojui/ai, paaiškindami savo įžvalgas ir išvadas apie XX a. II pusės meno įvairiapusę sudėtingumą ir įtaką šiuolaikiniam menininkų požiūriui.
Remkis šiais klausimais kuriant pristatymą:
- Kaip istorinės, socialinės ir politinės sąlygos XX amžiaus II pusėje paveikė meno kryptis ir kūrinių tematiką?
- Kokie yra ryškiausi bruožai ir svarbiausios idėjos abstrakčiam ekspresionizmui, hepeningui ir minimalizmui šio laikotarpio meno kontekste?
- Kuo skiriasi kinetinis menas nuo instaliacijos ir kaip šios meno formos įtraukia žiūrovą į kūrinio patirtį?
- Kaip performansas ir pop menas yra susiję su vartojimo kultūra ir kasdieniškumu šio laikotarpio meno kūryboje?
- Kokia buvo „ready-made“ idėjos reikšmė ir kaip ji paveikė XX amžiaus II pusės meno suvokimą?
- Kaip XX amžiaus II pusės menas reflektavo žmogaus teisių, lygių galimybių, socialinės ir ekonominės plėtros bei aplinkos tvarumo temų svarbą?
Kitos galimos užduotys:
- Diskusijos ir debatai: suskirstykite į mažas grupes ir kiekviena grupė turi pasirinkti vieną XX amžiaus II pusės meno kryptį arba meno kūrinį. Tuomet grupės turi aptarti šią kryptį arba kūrinį, išsiaiškinti jo svarbą ir poveikį meno istorijai. Galiausiai kiekviena grupė turi prisatyti savo atradimus ir nuomonę visai klasei.
- Virtualios ekskursijos: organizuokite virtualią ekskursiją per svarbiausius XX amžiaus II pusės meno kūrinius ir galerijas. Tai gali būti įdomus ir modernus būdas susipažinti su meno kryptimis ir jų svarba.
- Kūrybinės užduotys: sukurti savo meno kūrinius, kurie būtų įkvėpti XX amžiaus II pusės meno krypčių arba kūrinių. Tai gali būti piešiniai, skulptūros, fotografijos ar netgi performansai. Savo kūrinius pristatyti klasėje arba juos pakomentuoti savo kolegoms grupėse.
- Grafinės iliustracijos ir infografikos: Pateikti informaciją apie XX amžiaus II pusės meną grafinės iliustracijos arba infografikos formatu. Tai gali padėti vizualiai pateikti svarbiausią informaciją ir padaryti pristatymą lengviau suprantamą.