Menų istorija

  • Naudotojo vadovas
  • IV klasė
  • Bendroji programa
  • Bendroji programa
  • Naudotojo vadovas
Pereiti prie turinio

IV klasė

Impresionizmas

Mokymosi objektai

Įspūdis

Impresionizmas (Kas tai?)

Impresionizmas ir fotografija

Japonų dailė ir impresionizmas

Impresionizmo atgarsiai

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Postimpresionizmas

Mokymosi objektai

Neoimpresionizmas

Postimpresionizmas

Ekspresionizmas dailėje

Ekspresionizmas muzikoje

Ekspresionizmas kine

Postimpresionizmas ir ekspresionizmas Lietuvoje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Secesija

Mokymosi objektai

Secesijos susiformavimo ypatumai

Stiliaus pavadinimų įvairovė

Stiliaus ištakos

Secesijos architektūra ir dizainas

Secesija Lietuvoje

Secesijos architektūros ir meno reikšmė

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Simbolizmas

Mokymosi objektai

Simbolizmo kilmė, samprata ir bruožai

Simbolizmo pradžia Prancūzijoje ir G. Moro bei O. Redono kūryba

Simbolistinė A. Beklino kūryba

Simbolizmas E. Munko kūryboje

Simbolizmas Lietuvoje ir M. K. Čiurlionio kūryba

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

XX amžiaus I pusės Vakarų Europos klasikinis modernizmas

Mokymosi objektai

Modernizmo ištakos

Fovizmas

Kubizmas

Ekspresionizmas

Futurizmas

Dadaizmas (Dada)

Siurrealizmas

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

XX amžiaus I pusės Jungtinių Amerikos Valstijų vėlyvasis modernizmas

Mokymosi objektai

Arsenalo paroda

Sinchromizmas

Precisionismas

Georgia O'Keeffe ir jos menas

Regionalizmas ir socialinis realizmas

Modernistinė fotografija

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Funkcionalizmas architektūroje

Mokymosi objektai

Funkcionalizmas architektūroje: termino atsiradimas

Žymiausi užsienio šalių architektai

Funkcionalizmo analogai, sąsajos su meniniais procesais įvairiose šalyse

Pastatų ir interjerų išvaizda

Funkcionalizmo architektūra Lietuvoje

Funkcionalizmo reikšmė šių dienų architektūrai

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

XX amžiaus II pusės menas

Mokymosi objektai

XX amžiaus II pusės menas politinių, visuomeninių įvykių kontekste

Abstraktusis ekspresionizmas

Didysis posūkis mene – konceptualizmas

Fotorealizmas – menas ar amatas?

Hepeningas – kas vyksta?

Instaliacijos menas

Kinetinis menas – judėjimo menas

Kūno menas - kūnas vietoje teptuko

Minimalizmas

Objektų menas

Videomenas

Žemės menas

Performanso menas

Popmenas

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Performansų menas

Mokymosi objektai

Performanso meno socialinis kontekstas

Jurgis Mačiūnas

Kas yra Fluxus?

Jonas Mekas

Pagrindiniai performanso menui svarbūs aspektai ir tendencijos

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Meno įvairovė, kryptys ir tendencijos

Mokymosi objektai

Šiuolaikinis menas ir globalizacija

Vizualioji kultūra

Viešasis ir dalyvaujamasis menas

Kūrybos pavyzdžiai

Meno rinka

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Minimalizmas

Mokymosi objektai

Minimalistinio meno idėjos ir atspindys įvairiose meno rūšyse

Minimalizmas kaip pasaulėžiūra

Žymūs minimalizmo kūrėjai dailėje

Žymūs minimalizmo kūrėjai architektūroje

Žymūs minimalizmo kūrėjai muzikoje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Postmodernizmas

Mokymosi objektai

Postmodernus menas ir tapatybė

Postmodernus menas ir populiarioji kultūra

Postmodernus menas ir feminizmas

Postmodernizmas architektūroje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Dabartinis menas

Mokymosi objektai

Šiuolaikinis menas ir kuratorystė

Modernistinis ir šiuolaikinis menas

Šiuolaikinio meno socialinis kontekstas

Apropriacija

Šiuolaikinio meno temos

Menas ir šiuolaikinė vartotojiška kultūra

Gatvės menas

Kompiuteriai, generavimas ir interaktyvumas

Kompiuteriais įgalinto interaktyvumo mene ištakos

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Titulinis Temos Sąvokos

Sąvokos

Apropriacija – tai kūrybinis principas, pagrįstas populiarios kultūros vaizdinių ar meno kūrinių, jų elementų  “pasisavinimu” ir pateikimu naujuose deriniuose ar naujuose kontekste, suteikiant jiems naują prasmę.

Arka – (lot. arcus – lankas), lanko pavidalo kreivinė konstrukcija, galais atremta į atramas. Arką sudaro: pėda (atrama), kakta (2 šoninės plokštumos), nugara (viršutinė išgaubta dalis), gomurys (apatinė įgaubta dalis), viršūnė (aukščiausia gomurio vieta), raktas (viršūnės akcentas), strėlė (aukštis nuo žemiausio gomurio taško iki viršūnės). 

Atikas – (gr. attikos – kilęs iš Atikos), dekoratyvinė sienelė virš vainikuojamojo karnizo, užbaigianti pastato fasadą ir užstojanti stogą.

Dekonstrukcija parodo, kaip vaizdinyje ar tekste gimsta prasmė, atskleidžia, kad jie gali turėti daug skirtingų, net viena kita prieštaraujančių prasmių, išardo ir demaskuoja populiariosios kultūros stereotipus.

Frontonas – (pranc. fronton, it. frontone, lot. frons), architektūros elementas, dengiantis ertmę tarp dvišlaičio stogo ir vainikuojamojo karnizmo.

Kičas (vok. Kitsch) – menkavertis, neskoningas, masinei kultūrai priskiriamas menas, kuriamas mėgdžiojant vadinamąjį aukštąjį meną.

Kompiliacija (lot. compilatio – apiplėšimas, vogimas) – nesavarankiškas veikalas, parašytas naudojantis kitų autorių skelbta medžiaga ir neturintis savarankiškų apibendrinimų bei interpretacijų. 

Masinė kultūra – moderniojoje visuomenėje vyraujantis kultūros tipas; standartizuotos dvasinės vertybės, skleidžiamos masinės komunikacijos priemonėmis. Masinės kultūros problematika Vakarų socialiniuose ir kultūriniuose moksluose išryškėjo po Antrojo pasaulinio karo. Masinė kultūra buvo siejama su masine visuomene, kuri susiklostė kaip modernizacijos, industrializacijos, urbanizacijos, standartizacijos procesų rezultatas. Sąvoka masės (ang. mass) akademinėje ir populiariojoje literatūroje išstūmė 19 a. pabaigoje–20 a. pirmoje pusėje Vakarų (ypač britų) kultūroje paplitusią minios (ang. crowd) sąvoką. 

Pastišas – pastišas (pranc. pastiche – mišinys), kompiliacinis dailės kūrinys, sudarytas iš detalių, motyvų, elementų, pasiskolintų iš kito autoriaus kūrinio, šaltinio, t. p. imituojantis kokį nors svetimą stilių, manierą. Terminas vartojamas tiek neigiama, tiek teigiama prasme, pabrėžiant neišradingą, kompiliacinį dailės pobūdį arba nurodant kūrinį, kuriam būdingas sąmoningas meninių skolinių rinkinys. 

Poindustrinė visuomenė – visuomenė, kurios ekonomiškai aktyvių žmonių dauguma dirba paslaugų ir informacijos apdorojimo sektoriuose ir kurios plėtros svarbiausiais veiksniais tampa teorinės žinios ir politinio poveikio priemonės. Žmogaus sąveiką su gamta vis labiau keičia žmonių tarpusavio bendravimas. Poindustrinės visuomenės svarbiausi bruožai ekonomikoje − pereinama nuo prekių gamybos prie paslaugų ekonomikos, darbo jėgos rinkoje sumažėja darbininkų klasės reikšmė, kultūros srityje − didėja universitetų, kitų mokslinio tyrimo institucijų reikšmė, jie iki tam tikros ribos tampa svarbesniu nei verslo įmonės inovacijų ir plėtros veiksniu, politikoje − vadinamųjų savamokslių politikų veiklą labiau veikia arba ją keičia intelektinės technologijos. Poindustrinės visuomenės pagrindinė figūra − išprusęs darbuotojas.

Portalas – (lot. porta – vartai), puošni monumentali, architektūros ir skulptūros elementais dekoruota įeiga į pastatą arba pagrindinę patalpą. 

Portikas – (lot. porticus), pastato dalis – prieangis, kurį sudaro dengta kolonų galerija, dažniausiai su frontonu arba atiku. Dažniausiai išsikišęs, kartais būna dviaukštis. Susiklostė senovės Egipto, paplito senovės Graikijos ir Romos, vėliau – renesanso, klasicizmo ir neoklasicizmo architektūroje.

Mokymosi proceso prasmės klausimaiŠaltiniai
Pranešk apie klaidą
Nuoroda į priemonę „Next Generation EU“
Nuoroda į Nacionalinės švietimo agentūros svetainę
Nuoroda į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos svetainę
Nuoroda į „EdTech” svetainę