Menų istorija

  • Naudotojo vadovas
  • IV klasė
  • Bendroji programa
  • Bendroji programa
  • Naudotojo vadovas
Pereiti prie turinio

IV klasė

Impresionizmas

Mokymosi objektai

Įspūdis

Impresionizmas (Kas tai?)

Impresionizmas ir fotografija

Japonų dailė ir impresionizmas

Impresionizmo atgarsiai

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Postimpresionizmas

Mokymosi objektai

Neoimpresionizmas

Postimpresionizmas

Ekspresionizmas dailėje

Ekspresionizmas muzikoje

Ekspresionizmas kine

Postimpresionizmas ir ekspresionizmas Lietuvoje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Secesija

Mokymosi objektai

Secesijos susiformavimo ypatumai

Stiliaus pavadinimų įvairovė

Stiliaus ištakos

Secesijos architektūra ir dizainas

Secesija Lietuvoje

Secesijos architektūros ir meno reikšmė

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Simbolizmas

Mokymosi objektai

Simbolizmo kilmė, samprata ir bruožai

Simbolizmo pradžia Prancūzijoje ir G. Moro bei O. Redono kūryba

Simbolistinė A. Beklino kūryba

Simbolizmas E. Munko kūryboje

Simbolizmas Lietuvoje ir M. K. Čiurlionio kūryba

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

XX amžiaus I pusės Vakarų Europos klasikinis modernizmas

Mokymosi objektai

Modernizmo ištakos

Fovizmas

Kubizmas

Ekspresionizmas

Futurizmas

Dadaizmas (Dada)

Siurrealizmas

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

XX amžiaus I pusės Jungtinių Amerikos Valstijų vėlyvasis modernizmas

Mokymosi objektai

Arsenalo paroda

Sinchromizmas

Precisionismas

Georgia O'Keeffe ir jos menas

Regionalizmas ir socialinis realizmas

Modernistinė fotografija

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Funkcionalizmas architektūroje

Mokymosi objektai

Funkcionalizmas architektūroje: termino atsiradimas

Žymiausi užsienio šalių architektai

Funkcionalizmo analogai, sąsajos su meniniais procesais įvairiose šalyse

Pastatų ir interjerų išvaizda

Funkcionalizmo architektūra Lietuvoje

Funkcionalizmo reikšmė šių dienų architektūrai

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

XX amžiaus II pusės menas

Mokymosi objektai

XX amžiaus II pusės menas politinių, visuomeninių įvykių kontekste

Abstraktusis ekspresionizmas

Didysis posūkis mene – konceptualizmas

Fotorealizmas – menas ar amatas?

Hepeningas – kas vyksta?

Instaliacijos menas

Kinetinis menas – judėjimo menas

Kūno menas - kūnas vietoje teptuko

Minimalizmas

Objektų menas

Videomenas

Žemės menas

Performanso menas

Popmenas

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Performansų menas

Mokymosi objektai

Performanso meno socialinis kontekstas

Jurgis Mačiūnas

Kas yra Fluxus?

Jonas Mekas

Pagrindiniai performanso menui svarbūs aspektai ir tendencijos

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Meno įvairovė, kryptys ir tendencijos

Mokymosi objektai

Šiuolaikinis menas ir globalizacija

Vizualioji kultūra

Viešasis ir dalyvaujamasis menas

Kūrybos pavyzdžiai

Meno rinka

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Minimalizmas

Mokymosi objektai

Minimalistinio meno idėjos ir atspindys įvairiose meno rūšyse

Minimalizmas kaip pasaulėžiūra

Žymūs minimalizmo kūrėjai dailėje

Žymūs minimalizmo kūrėjai architektūroje

Žymūs minimalizmo kūrėjai muzikoje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Postmodernizmas

Mokymosi objektai

Postmodernus menas ir tapatybė

Postmodernus menas ir populiarioji kultūra

Postmodernus menas ir feminizmas

Postmodernizmas architektūroje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Dabartinis menas

Mokymosi objektai

Šiuolaikinis menas ir kuratorystė

Modernistinis ir šiuolaikinis menas

Šiuolaikinio meno socialinis kontekstas

Apropriacija

Šiuolaikinio meno temos

Menas ir šiuolaikinė vartotojiška kultūra

Gatvės menas

Kompiuteriai, generavimas ir interaktyvumas

Kompiuteriais įgalinto interaktyvumo mene ištakos

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Titulinis Temos Sąvokos

Sąvokos

Performansų menas – Gyvo veiksmo meno forma, kurioje menininkai naudoja savo kūną, veiksmus ir aplinką kaip meno priemonę, siekdami sukurti unikalų ir laikinas kūrinius.

Fluxus judėjimas – Tarptautinis menininkų, kompozitorių ir dizainerių judėjimas, kilęs XX a. 7-ajame dešimtmetyje, pabrėžiantis eksperimentavimą, kasdieniškumą ir žiūrovų įtraukimą į meno procesą.

Jurgis Mačiūnas – Fluxus judėjimo įkūrėjas ir lyderis, lietuvių kilmės menininkas, garsėjęs minimalizmu ir netradiciniu žiūrovų įtraukimu.

Jonas Mekas – Lietuvių kilmės kino režisierius, kritikas ir poetas, žinomas kaip kino dienoraščių formos pradininkas ir vienas iš Fluxus judėjimo narių.

Žmogaus teisės – Pagrindinės teisės ir laisvės, kuriomis turi naudotis kiekvienas žmogus, įskaitant teisę į laisvę, lygybę ir saugumą, turėjusios didelę įtaką Fluxus judėjimo menininkams.

Lygios galimybės – Principas, užtikrinantis, kad visi žmonės turi vienodas teises ir galimybes dalyvauti visuomenės gyvenime, nepriklausomai nuo jų rasės, lyties, religijos ar kitų asmeninių savybių.

Hepeningas – Meninis renginys ar veiksmas, dažnai improvizuotas ir netikėtas, kurio metu menininkai ir žiūrovai dalyvauja kūrybiniame procese.

Videomenas – Meno forma, naudojanti vaizdo įrašus ir technologijas kurti audiovizualinius kūrinius, dažnai integruojant performanso elementus.

Instaliacija – Meno kūrinys, sukurtas konkrečiai erdvei, apjungiant įvairias medžiagas ir objektus, siekiant sukurti vieningą meninį įspūdį.

Konceptualusis menas – Meno kryptis, kurioje pagrindinis dėmesys skiriamas idėjai ar konceptui, o ne fiziniam kūriniui ar jo estetikai.

Alison Knowles – Fluxus judėjimo menininkė, žinoma dėl savo performanso „Pasigaminkite salotų“, kuriame ji integravo kasdienės veiklos ir žiūrovų įtraukimo elementus.

Josephas Beuysas – Vokiečių menininkas, žinomas dėl savo performanso „Kaip paaiškinti paveikslus negyvam kiškučiui“, kuriame jis naudojo šamanistines praktikas ir simboliką.

Naglis Baltušnikas – Lietuvių menininkas, sukūręs „Jurgio Mačiūno aikštės“ Kaune idėją, pabrėžiančią Jurgio Mačiūno kūrybą ir gimimo vietos svarbą.

Kūrybinė laisvė – Menininkų teisė eksperimentuoti su naujais išraiškos būdais ir medžiagomis, nesilaikant tradicinių meno formų ir normų.

Socialinis kontekstas – Politinių, ekonominių ir kultūrinių veiksnių visuma, turėjusi įtakos Fluxus judėjimo ir performanso meno plėtrai.

Pilietinių teisių judėjimas – 1950-1960-aisiais Jungtinėse Valstijose vykęs judėjimas, kovojantis už rasinę lygybę ir žmogaus teises, turėjęs įtakos Fluxus menininkų kūrybai.

Protestai prieš Vietnamo karą – 1960-1970-aisiais vykę antikariniame judėjimai, skatinę taikos demonstracijas ir menininkų aktyvumą.

Feministinis judėjimas – Moterų teisių ir lyčių lygybės judėjimas, padaręs didelę įtaką performanso meno ir Fluxus judėjimo kūriniams.

Kūno naudojimas – Performanso meno kūrėjų naudojamas metodas, kai menininkai eksperimentuoja su savo kūnu kaip pagrindine meno priemone.

Technologijų integracija – Šiuolaikinio performanso meno bruožas, kai naudojamos naujausios technologijos ir medijos, siekiant išplėsti meno ribas ir sukurti interaktyvius projektus.

Laikinas pobūdis – Performanso meno savybė, kad dauguma kūrinių yra laikini ir efemeriški, vykstantys tik tam tikrą laiko tarpą.

Mokymosi proceso prasmės klausimaiŠaltiniai
Pranešk apie klaidą
Nuoroda į priemonę „Next Generation EU“
Nuoroda į Nacionalinės švietimo agentūros svetainę
Nuoroda į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos svetainę
Nuoroda į „EdTech” svetainę