Menų istorija

  • Naudotojo vadovas
  • IV klasė
  • Bendroji programa
  • Bendroji programa
  • Naudotojo vadovas
Pereiti prie turinio

IV klasė

Impresionizmas

Mokymosi objektai

Įspūdis

Impresionizmas (Kas tai?)

Impresionizmas ir fotografija

Japonų dailė ir impresionizmas

Impresionizmo atgarsiai

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Postimpresionizmas

Mokymosi objektai

Neoimpresionizmas

Postimpresionizmas

Ekspresionizmas dailėje

Ekspresionizmas muzikoje

Ekspresionizmas kine

Postimpresionizmas ir ekspresionizmas Lietuvoje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Secesija

Mokymosi objektai

Secesijos susiformavimo ypatumai

Stiliaus pavadinimų įvairovė

Stiliaus ištakos

Secesijos architektūra ir dizainas

Secesija Lietuvoje

Secesijos architektūros ir meno reikšmė

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Simbolizmas

Mokymosi objektai

Simbolizmo kilmė, samprata ir bruožai

Simbolizmo pradžia Prancūzijoje ir G. Moro bei O. Redono kūryba

Simbolistinė A. Beklino kūryba

Simbolizmas E. Munko kūryboje

Simbolizmas Lietuvoje ir M. K. Čiurlionio kūryba

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

XX amžiaus I pusės Vakarų Europos klasikinis modernizmas

Mokymosi objektai

Modernizmo ištakos

Fovizmas

Kubizmas

Ekspresionizmas

Futurizmas

Dadaizmas (Dada)

Siurrealizmas

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

XX amžiaus I pusės Jungtinių Amerikos Valstijų vėlyvasis modernizmas

Mokymosi objektai

Arsenalo paroda

Sinchromizmas

Precisionismas

Georgia O'Keeffe ir jos menas

Regionalizmas ir socialinis realizmas

Modernistinė fotografija

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Funkcionalizmas architektūroje

Mokymosi objektai

Funkcionalizmas architektūroje: termino atsiradimas

Žymiausi užsienio šalių architektai

Funkcionalizmo analogai, sąsajos su meniniais procesais įvairiose šalyse

Pastatų ir interjerų išvaizda

Funkcionalizmo architektūra Lietuvoje

Funkcionalizmo reikšmė šių dienų architektūrai

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

XX amžiaus II pusės menas

Mokymosi objektai

XX amžiaus II pusės menas politinių, visuomeninių įvykių kontekste

Abstraktusis ekspresionizmas

Didysis posūkis mene – konceptualizmas

Fotorealizmas – menas ar amatas?

Hepeningas – kas vyksta?

Instaliacijos menas

Kinetinis menas – judėjimo menas

Kūno menas - kūnas vietoje teptuko

Minimalizmas

Objektų menas

Videomenas

Žemės menas

Performanso menas

Popmenas

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Performansų menas

Mokymosi objektai

Performanso meno socialinis kontekstas

Jurgis Mačiūnas

Kas yra Fluxus?

Jonas Mekas

Pagrindiniai performanso menui svarbūs aspektai ir tendencijos

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Meno įvairovė, kryptys ir tendencijos

Mokymosi objektai

Šiuolaikinis menas ir globalizacija

Vizualioji kultūra

Viešasis ir dalyvaujamasis menas

Kūrybos pavyzdžiai

Meno rinka

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Minimalizmas

Mokymosi objektai

Minimalistinio meno idėjos ir atspindys įvairiose meno rūšyse

Minimalizmas kaip pasaulėžiūra

Žymūs minimalizmo kūrėjai dailėje

Žymūs minimalizmo kūrėjai architektūroje

Žymūs minimalizmo kūrėjai muzikoje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Postmodernizmas

Mokymosi objektai

Postmodernus menas ir tapatybė

Postmodernus menas ir populiarioji kultūra

Postmodernus menas ir feminizmas

Postmodernizmas architektūroje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Dabartinis menas

Mokymosi objektai

Šiuolaikinis menas ir kuratorystė

Modernistinis ir šiuolaikinis menas

Šiuolaikinio meno socialinis kontekstas

Apropriacija

Šiuolaikinio meno temos

Menas ir šiuolaikinė vartotojiška kultūra

Gatvės menas

Kompiuteriai, generavimas ir interaktyvumas

Kompiuteriais įgalinto interaktyvumo mene ištakos

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Titulinis Temos Dabartinis menas Kūrybinė užduotis

Kūrybinė užduotis

Pasirinkite ir atlikite vieną užduotį.

Kūrybinė užduotis I

  1. Pristatyk svarbius šiuolaikinio meno bruožus, įskaitant netradiciškumą, provokaciją, konceptualizmą, instaliacijas ir videomedijų sintezę. Aptark šiuolaikinio meno kryptis ir menininkus.
  2. Pasirink vieną iš aptartų menininkų arba meno krypčių ir sukurk savo meno kūrinį, atspindintį šiuolaikinių socialinių, ekonominių ar ekologinių klausimų svarbą. Gali pasirinkti tarp įvairių meno rūšių, pavyzdžiui, tapybos, skulptūros, fotografijos, video ar instaliacijų.
  3. Pradėk nuo idėjos koncepcijos ir jos pritaikymo pasirinktai meno rūšiai. Įtrauk meninio darbo temą, medžiagą ir techniką, atsižvelgdamas į tai, kaip nori perteikti savo žinutę.
  4. Sukurk savo meno kūrinį, vadovaudamasis koncepcija ir naudodamas pasirinktą medžiagą ir techniką. Gali pasirinkti, ar nori pristatyti savo kūrinį fiziškai, fotografuojant ar filmuojant, arba virtualiai, pavyzdžiui, internetiniame forume arba socialiniuose tinkluose.
  5. Po kūrybinio proceso aptark savo meno kūrinio prasmę ir poveikį, atsižvelgdamas į pasirinktą temą ir meninės technikos taikymą. Svarbu reflektuoti, kaip tavo kūrinys atspindi šiuolaikinio meno kryptis ir aktualius visuomenei klausimus.

Kūrinio nuotrauka:

Kūrinio vaizdo įrašas:

Aptarimas:


Kūrybinė užduotis II

  1. Esi kviečiamas kurti savitą meno eksponatų parodą arba meno renginį, kuriame būtų atspindėtos įvairios dabartinio meno kryptys ir menininkai. Paroda gali būti virtuali arba fizinė, o meno renginys – tai gyvų performansų ar instaliacijų spektaklis.
  2. Pasirink vieną ar kelias dabartinio meno kryptis, menininkus ar meno darbus, kuriuos norėtum įtraukti į savo parodą ar meno renginį. Taip pat svarstyk, kaip pristatyti ir interpretuoti šiuos meno kūrinius savaip, o galbūt ir provokuojančiai.
  3. Pradėk kurti savo meno eksponatus arba meno renginio elementus, remdamasis pasirinkta dabartinio meno kryptimi ir menininkų darbais. Eksperimentuok su įvairiomis medžiagomis, technikomis ir formomis, siekdamas perteikti savo idėjas.
  4. Organizuok savo parodą arba meno renginį, parinkdamas tinkamą vietą ir laiką, kur galėtum pristatyti savo kūrybinius darbus. Gali naudoti skaitmenines platformas, socialinius tinklus arba organizuoti fizinį renginį, kviesdamas kitus moksleivius ir mokytojus savo meno darbus pamatyti.
  5. Po parodos ar meno renginio aptark savo kūrybinius procesus, iššūkius, sėkmes ir naujai įgytas žinias apie dabartinį meną. Taip pat reflektuok, kaip tavo darbai atspindėjo nagrinėtas meno temas ir kaip jie įprasmino įvairius politinius, socialinius ir ekologinius aspektus.

Eksponatų nuotraukos:

Aptarimas:

Dekoracija
Atsisiųsti užduotį PDF
Kompiuteriais įgalinto interaktyvumo mene ištakosProbleminių situacijų analizės užduotis
Pranešk apie klaidą
Nuoroda į priemonę „Next Generation EU“
Nuoroda į Nacionalinės švietimo agentūros svetainę
Nuoroda į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos svetainę
Nuoroda į „EdTech” svetainę