Menų istorija

  • Naudotojo vadovas
  • IV klasė
  • Bendroji programa
  • Bendroji programa
  • Naudotojo vadovas
Pereiti prie turinio

IV klasė

Impresionizmas

Mokymosi objektai

Įspūdis

Impresionizmas (Kas tai?)

Impresionizmas ir fotografija

Japonų dailė ir impresionizmas

Impresionizmo atgarsiai

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Postimpresionizmas

Mokymosi objektai

Neoimpresionizmas

Postimpresionizmas

Ekspresionizmas dailėje

Ekspresionizmas muzikoje

Ekspresionizmas kine

Postimpresionizmas ir ekspresionizmas Lietuvoje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Secesija

Mokymosi objektai

Secesijos susiformavimo ypatumai

Stiliaus pavadinimų įvairovė

Stiliaus ištakos

Secesijos architektūra ir dizainas

Secesija Lietuvoje

Secesijos architektūros ir meno reikšmė

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Simbolizmas

Mokymosi objektai

Simbolizmo kilmė, samprata ir bruožai

Simbolizmo pradžia Prancūzijoje ir G. Moro bei O. Redono kūryba

Simbolistinė A. Beklino kūryba

Simbolizmas E. Munko kūryboje

Simbolizmas Lietuvoje ir M. K. Čiurlionio kūryba

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

XX amžiaus I pusės Vakarų Europos klasikinis modernizmas

Mokymosi objektai

Modernizmo ištakos

Fovizmas

Kubizmas

Ekspresionizmas

Futurizmas

Dadaizmas (Dada)

Siurrealizmas

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

XX amžiaus I pusės Jungtinių Amerikos Valstijų vėlyvasis modernizmas

Mokymosi objektai

Arsenalo paroda

Sinchromizmas

Precisionismas

Georgia O'Keeffe ir jos menas

Regionalizmas ir socialinis realizmas

Modernistinė fotografija

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Funkcionalizmas architektūroje

Mokymosi objektai

Funkcionalizmas architektūroje: termino atsiradimas

Žymiausi užsienio šalių architektai

Funkcionalizmo analogai, sąsajos su meniniais procesais įvairiose šalyse

Pastatų ir interjerų išvaizda

Funkcionalizmo architektūra Lietuvoje

Funkcionalizmo reikšmė šių dienų architektūrai

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

XX amžiaus II pusės menas

Mokymosi objektai

XX amžiaus II pusės menas politinių, visuomeninių įvykių kontekste

Abstraktusis ekspresionizmas

Didysis posūkis mene – konceptualizmas

Fotorealizmas – menas ar amatas?

Hepeningas – kas vyksta?

Instaliacijos menas

Kinetinis menas – judėjimo menas

Kūno menas - kūnas vietoje teptuko

Minimalizmas

Objektų menas

Videomenas

Žemės menas

Performanso menas

Popmenas

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Performansų menas

Mokymosi objektai

Performanso meno socialinis kontekstas

Jurgis Mačiūnas

Kas yra Fluxus?

Jonas Mekas

Pagrindiniai performanso menui svarbūs aspektai ir tendencijos

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Meno įvairovė, kryptys ir tendencijos

Mokymosi objektai

Šiuolaikinis menas ir globalizacija

Vizualioji kultūra

Viešasis ir dalyvaujamasis menas

Kūrybos pavyzdžiai

Meno rinka

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Minimalizmas

Mokymosi objektai

Minimalistinio meno idėjos ir atspindys įvairiose meno rūšyse

Minimalizmas kaip pasaulėžiūra

Žymūs minimalizmo kūrėjai dailėje

Žymūs minimalizmo kūrėjai architektūroje

Žymūs minimalizmo kūrėjai muzikoje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Postmodernizmas

Mokymosi objektai

Postmodernus menas ir tapatybė

Postmodernus menas ir populiarioji kultūra

Postmodernus menas ir feminizmas

Postmodernizmas architektūroje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Dabartinis menas

Mokymosi objektai

Šiuolaikinis menas ir kuratorystė

Modernistinis ir šiuolaikinis menas

Šiuolaikinio meno socialinis kontekstas

Apropriacija

Šiuolaikinio meno temos

Menas ir šiuolaikinė vartotojiška kultūra

Gatvės menas

Kompiuteriai, generavimas ir interaktyvumas

Kompiuteriais įgalinto interaktyvumo mene ištakos

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Titulinis Temos XX amžiaus II pusės menas Kūrybinė užduotis

Kūrybinė užduotis

XX amžiaus II pusės menas

Užduotis Nr. 1 – Pasirink tris skirtingas meno kryptis iš sąrašo, pavyzdžiui, abstraktųjį ekspresionizmą, minimalizmą ir performansą.

(Įrašyk savo pasirinktas meno kryptis čia)

Užduotis Nr. 2 – Savarbiausi bruožai

Kiekvienai pasirinktai meno krypčiai išnagrinėk svarbiausius bruožus ir jų įtaką tuo metu vykusiems istoriniams įvykiams. Paaiškink, kaip šios meno kryptys atsirado ir kaip jos buvo priimtos tuo metu.

Užduotis Nr. 3 – Sąrašo kūrimas

Sudaryk sąrašą svarbiausių XX a. II pusės istorinių, politinių ir kultūrinių įvykių, kurių poveikis meno krypčių formavimuisi ir plėtrai yra neabejotinas.

Užduotis Nr. 4 – Skaidrių kūrimas

Naudojantis įrankiu „Canva” sukurk pristatymą arba pristatymo skaidres, kuriose apibendrinate savo analizę ir pabrėžiate ryšius tarp meno krypčių, istorijos ir kultūros konteksto. Pateikite citatas, iliustracijas ir kitą medžiagą, kuri padėtų jūsų auditorijai geriau suprasti nagrinėjamas temas.

Įkelk skaidrių nuorodą čia:

Užduotis Nr. 5 – Pristatymas

Galutinį darbą pristatyk savo kolegoms arba mokytojui/ai, paaiškindami savo įžvalgas ir išvadas apie XX a. II pusės meno įvairiapusę sudėtingumą ir įtaką šiuolaikiniam menininkų požiūriui.

Remkis šiais klausimais kuriant pristatymą:

  1. Kaip istorinės, socialinės ir politinės sąlygos XX amžiaus II pusėje paveikė meno kryptis ir kūrinių tematiką?
  2. Kokie yra ryškiausi bruožai ir svarbiausios idėjos abstrakčiam ekspresionizmui, hepeningui ir minimalizmui šio laikotarpio meno kontekste?
  3. Kuo skiriasi kinetinis menas nuo instaliacijos ir kaip šios meno formos įtraukia žiūrovą į kūrinio patirtį?
  4. Kaip performansas ir pop menas yra susiję su vartojimo kultūra ir kasdieniškumu šio laikotarpio meno kūryboje?
  5. Kokia buvo „ready-made“ idėjos reikšmė ir kaip ji paveikė XX amžiaus II pusės meno suvokimą?
  6. Kaip XX amžiaus II pusės menas reflektavo žmogaus teisių, lygių galimybių, socialinės ir ekonominės plėtros bei aplinkos tvarumo temų svarbą?

Kitos galimos užduotys:

  1. Diskusijos ir debatai: suskirstykite į mažas grupes ir kiekviena grupė turi pasirinkti vieną XX amžiaus II pusės meno kryptį arba meno kūrinį. Tuomet grupės turi aptarti šią kryptį arba kūrinį, išsiaiškinti jo svarbą ir poveikį meno istorijai. Galiausiai kiekviena grupė turi prisatyti savo atradimus ir nuomonę visai klasei.
  2. Virtualios ekskursijos: organizuokite virtualią ekskursiją per svarbiausius XX amžiaus II pusės meno kūrinius ir galerijas. Tai gali būti įdomus ir modernus būdas susipažinti su meno kryptimis ir jų svarba.
  3. Kūrybinės užduotys: sukurti savo meno kūrinius, kurie būtų įkvėpti XX amžiaus II pusės meno krypčių arba kūrinių. Tai gali būti piešiniai, skulptūros, fotografijos ar netgi performansai. Savo kūrinius pristatyti klasėje arba juos pakomentuoti savo kolegoms grupėse.
  4. Grafinės iliustracijos ir infografikos: Pateikti informaciją apie XX amžiaus II pusės meną grafinės iliustracijos arba infografikos formatu. Tai gali padėti vizualiai pateikti svarbiausią informaciją ir padaryti pristatymą lengviau suprantamą.
Akis
Atsisiųsti užduotį PDF
PopmenasProbleminių situacijų analizės užduotis
Pranešk apie klaidą
Nuoroda į priemonę „Next Generation EU“
Nuoroda į Nacionalinės švietimo agentūros svetainę
Nuoroda į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos svetainę
Nuoroda į „EdTech” svetainę