Menų istorija

  • Naudotojo vadovas
  • IV klasė
  • Bendroji programa
  • Bendroji programa
  • Naudotojo vadovas
Pereiti prie turinio

IV klasė

Impresionizmas

Mokymosi objektai

Įspūdis

Impresionizmas (Kas tai?)

Impresionizmas ir fotografija

Japonų dailė ir impresionizmas

Impresionizmo atgarsiai

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Postimpresionizmas

Mokymosi objektai

Neoimpresionizmas

Postimpresionizmas

Ekspresionizmas dailėje

Ekspresionizmas muzikoje

Ekspresionizmas kine

Postimpresionizmas ir ekspresionizmas Lietuvoje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Secesija

Mokymosi objektai

Secesijos susiformavimo ypatumai

Stiliaus pavadinimų įvairovė

Stiliaus ištakos

Secesijos architektūra ir dizainas

Secesija Lietuvoje

Secesijos architektūros ir meno reikšmė

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Simbolizmas

Mokymosi objektai

Simbolizmo kilmė, samprata ir bruožai

Simbolizmo pradžia Prancūzijoje ir G. Moro bei O. Redono kūryba

Simbolistinė A. Beklino kūryba

Simbolizmas E. Munko kūryboje

Simbolizmas Lietuvoje ir M. K. Čiurlionio kūryba

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

XX amžiaus I pusės Vakarų Europos klasikinis modernizmas

Mokymosi objektai

Modernizmo ištakos

Fovizmas

Kubizmas

Ekspresionizmas

Futurizmas

Dadaizmas (Dada)

Siurrealizmas

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

XX amžiaus I pusės Jungtinių Amerikos Valstijų vėlyvasis modernizmas

Mokymosi objektai

Arsenalo paroda

Sinchromizmas

Precisionismas

Georgia O'Keeffe ir jos menas

Regionalizmas ir socialinis realizmas

Modernistinė fotografija

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Funkcionalizmas architektūroje

Mokymosi objektai

Funkcionalizmas architektūroje: termino atsiradimas

Žymiausi užsienio šalių architektai

Funkcionalizmo analogai, sąsajos su meniniais procesais įvairiose šalyse

Pastatų ir interjerų išvaizda

Funkcionalizmo architektūra Lietuvoje

Funkcionalizmo reikšmė šių dienų architektūrai

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

XX amžiaus II pusės menas

Mokymosi objektai

XX amžiaus II pusės menas politinių, visuomeninių įvykių kontekste

Abstraktusis ekspresionizmas

Didysis posūkis mene – konceptualizmas

Fotorealizmas – menas ar amatas?

Hepeningas – kas vyksta?

Instaliacijos menas

Kinetinis menas – judėjimo menas

Kūno menas - kūnas vietoje teptuko

Minimalizmas

Objektų menas

Videomenas

Žemės menas

Performanso menas

Popmenas

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Performansų menas

Mokymosi objektai

Performanso meno socialinis kontekstas

Jurgis Mačiūnas

Kas yra Fluxus?

Jonas Mekas

Pagrindiniai performanso menui svarbūs aspektai ir tendencijos

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Meno įvairovė, kryptys ir tendencijos

Mokymosi objektai

Šiuolaikinis menas ir globalizacija

Vizualioji kultūra

Viešasis ir dalyvaujamasis menas

Kūrybos pavyzdžiai

Meno rinka

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Minimalizmas

Mokymosi objektai

Minimalistinio meno idėjos ir atspindys įvairiose meno rūšyse

Minimalizmas kaip pasaulėžiūra

Žymūs minimalizmo kūrėjai dailėje

Žymūs minimalizmo kūrėjai architektūroje

Žymūs minimalizmo kūrėjai muzikoje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Postmodernizmas

Mokymosi objektai

Postmodernus menas ir tapatybė

Postmodernus menas ir populiarioji kultūra

Postmodernus menas ir feminizmas

Postmodernizmas architektūroje

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Dabartinis menas

Mokymosi objektai

Šiuolaikinis menas ir kuratorystė

Modernistinis ir šiuolaikinis menas

Šiuolaikinio meno socialinis kontekstas

Apropriacija

Šiuolaikinio meno temos

Menas ir šiuolaikinė vartotojiška kultūra

Gatvės menas

Kompiuteriai, generavimas ir interaktyvumas

Kompiuteriais įgalinto interaktyvumo mene ištakos

Užduotys

Kūrybinė užduotis

Probleminių situacijų analizės užduotis

Mokymosi proceso prasmės klausimai

Sąvokos

Šaltiniai

Titulinis Temos Impresionizmas Kūrybinė užduotis

Kūrybinė užduotis

Impresionizmas

Įsivaizduokite. Esate 1900 metais Paryžiuje. Kultūrinis gyvenimas verda, vyksta parodos, jų aptarimai, diskusijos.

To meto miestiečiai mėgo praleisti laisvalaikį ir linksmintis daugybėje kavinių, kuriose dažnai pasirodydavo ir populiarūs to meto atlikėjai. Kavinės tapo neatsiejama XIX amžiaus pabaigos meno scenos dalimi, įkvėpusia ne vieną žymų kūrinį. Impresionistai naudodavo šias socialines erdves kaip galimybę stebėti ir užfiksuoti jų gyvenimą, jo dinamiką ir įvairiapusiškumą. Kavinėse vykstantys susitikimai skatino atviras diskusijas apie meną, filosofiją, politiką ir visuomenę, dažnai tapdavo naujų dailės kūrinių, literatūros veikalų, muzikinių kompozicijų ir teatrinių vaidinimų pradžios tašku. Čia, prie kavos puodelio, gimdavo naujos idėjos, eskizai pavirsdavo paveikslais, o atsitiktiniai pokalbiai virsdavo rimtais meniniais projektais.

Paveikslas „Koncertas Ambasadorių kavinėje” (1887).
Koncertas Ambasadorių kavinėje (1887), dail. Edgaras Dega, Edgar Degas (1834 – 1917).
Paveikslas „Koncertas kavinėje” (1887).
Koncertas kavinėje (1887), dail. Edgaras Dega, Edgar Degas (1834 – 1917).
Paveikslas „Kavinėje-koncerte” (1879).
Kavinėje-koncerte (1879), dail. Édouard Manet (1832 – 1883).
Paveikslas „Kavinėje” (1877).
Kavinėje (1877), dail. Pjeras Ogiustas Renuaras, Pierre-Auguste Renoir (1841 – 1919).
Paveikslas „Moterys kavinės terasoje vakare” (1877).
Moterys kavinės terasoje vakare (1877), dail. Edgaras Dega, Edgar Degas (1834 – 1917).
Paveikslas „Kavinėje” (1878)
Kavinėje. (1878), dail. Édouard Manet (1832 – 1883).
„Kavinės pvz.”
Kavinės pvz.

Diskusija

Bendraminčių grupės dažnai tampa inovacijų ir pokyčių katalizatoriumi tiek meninėje, tiek kultūrinėje aplinkoje.

  • Kaip manai, kokią įtaką (kaip svarbu) žmogui, meno atstovui turėti bendraminčių?
  • Gal gali įvardinti daugiau pavyzdžių iš meno ar istorijos, kai žmones suvienija bendros vertybės, idėjos, bendri siekiai?
  • Ar turite bendraminčių, su kuriais leidžiate laiką, diskutuojate ar veikiate drauge? Ką ši patirtis tau reiškia?
  • Kaip vertinate šių dienų kontekste kavinių vaidmenį žmonių socialiniame gyvenime? Ar turite tokių, kuriose mėgstate lankytis ir bendrauti su kitais?
  • Ar galbūt šiandien savo laisvalaikį praleidžiate kitaip? Jei taip, tai kaip?
  • Dabar technologijos suteikia galimybę bendrauti virtualiai. Ar tiesioginis, asmeninis kontaktas vis dar turi didelę reikšmę?

UŽDUOTIS:

  • Jums, kaip ekspertams – interjero dailininkams, literatams/korespondentams, muzikams, fotografams – siūloma įrengti įkvėptą impresionizmo kavinės interjerą. Parenkite kavinės projektus, kuriuose pateikite ir vizualizuokite idėjas su eskizais, aprašymais, fotokoliažais, brėžiniais, galbūt, būsimos kavinės atidarymo pranešimais spaudai, parinktais grojaraščio takeliais. Galite laisvai pasirinkti, ką norite sukurti ar atnaujinti, pavyzdžiui, spalvinę interjero gamą, o gal sudarysite spalvų paletę ar parinksite impresionistų kūrinių kolekciją – ekspoziciją…
  • Savo darbus pristatykite, aptarkite su kitais, pagrįsdami savo idėjas, sprendimų pasirinkimo priežastis, koncepcijos aktualumą, projekto pritaikomumą ir naujumą – kokiais kriterijais vadovavotės ieškodami aktualių sąsajų su impresionizmo ,,įspūdžiu” ir šiomis dienomis. Atsakykite į klausimą – kodėl jūsų manymu tokia vieta trauktų lankytojus, norinčius diskutuoti ir prasmingai veikti kartu?

Projekto nuotrauka:

Atsisiųsti užduotį PDF
Impresionizmo atgarsiaiProbleminių situacijų analizės užduotis
Pranešk apie klaidą
Nuoroda į priemonę „Next Generation EU“
Nuoroda į Nacionalinės švietimo agentūros svetainę
Nuoroda į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos svetainę
Nuoroda į „EdTech” svetainę